Monday, January 3, 2011

ALL we've been Through TOgether...

30 10 2010

4.40 am

hei reski syg,

apa kabar?

semoga syg sentiasa sihat dan happy ya,disebabkan kita harus berpisah buat sementara waktu,saya membuat buku ni supaya syg dapat ingat pada saya selalu,

dan ini adalah sebuah hadiah ihklas dari hati saya ini,mulai hari ini hinggalah hari terakhir syg di malaisya,

setiap perkataan dari isi hati saya setiap hari dicatat disini

ini mewujudkan betapa pentingnya kamu buat saya

saya berharap kita akan berkekalan buat masa yang lama

saya akan sentiasa ingat pada kamu

I love you


30 10 2010

4.47 am

inilah catatan pertama

40 hari lagi sayang balik

setiap hari berlalu dengan pantas..

I am going to miss him allot..

I dread each day that pass by...

pada hari ini,pi datang berjumpa dengan saya pada awal pagi,setiap hari ,pi lah yang memberi semangat pada saya

untuk meneruskan dan menjalani hari itu

dengan melihat wajahnya saya sudah cukup puas :)

pi masak malam ntuk mi walaupun tidak diminta

tapi mi selalu tidak suka makan malam

nanti kalau tidak dimakan makanan yang syg beri tu,merajuk puladia tu,huh2 susah tau..

laki2 mang suka merajuk

laki2 mang suka merajuk

bila bukak fb tadi,ternampak pula pi meninggalkan komen pada aweknya dulu

jeoleus saya

tidak pernah pun syg meninggalkan komen pada fb saya

tapi tak per lah

well...mi tetap syg pi...

*SALING MEMPERCAYAI

ITULAH RAHSIA SEBUAH HUBUNGAN YANG BERKEKAKALAN*:)


31 10 2010

12.01 am

hari ini kurang senang

sudah 2 hari kita tiada masa untuk melungkan masa

syg juga kurang messagge saya

biasanya syg tegas mahu meluangkan masa bersama saya

sebelum pulang tapi...hari ini dia langsung pulang

sayang tunggu saya habis keja,saya ingatkan dia mahu lepak,tapi, dia kata dia mahu balik

haiz,rindu yang teramat sangat padanya...I miss you dear

a day not seing you is like a year


03 11 2010

11.27 pm

aik

sudah 3 hari terlewat

mengapa??

sebab pendek syg tidur dibilik saya

macam mana mahu tulis,hehe 2 hari lepas,syg marah pada sya,dia merajuk,

sebab dia mahu perhatian dan kasih syg sya

sedih tau bila pi merajuk

sebab mi tak tau nak buat apa,

bukan tak nak bagi perhatian

dan kasih syg,cuman mi tak pandai or...

mi ni pertama kali pacaran ma

maaf ya...nanti mi belajar betul2

semalam dan malam ini mi amat senang

mi tidak mahu ada lagi hari2 yang kita gaduh dan bersedihan kerana hari yang tinggal cuman sikit lagi,

saya akan menghargai setiap masa yang ada

sebab saya tidak tahu masa yang sedih menutupi masa yang indah,dan bahagia

p.s. hari ini

,nasi yang syg goreng tu tak sedap lah..:)

tiapm kali syg masak mesti sedap...tapi hari ini tak sedap pon,..eee...mungkin sebab terlalu bz kot,tapi...tak apa.,saya tetap berasa senang sebab pi selalu menjaga saya

you ll never know when you,re gonna losse the one you love,

there,s too little time for agry times and cold wars..

every moments tahat you ll losse to be together

theretore,spend each moment with the greateast smile and laugther ever,

if fights occur,remember

you have too littletime to build

happy days together if you had

covered most of it with sad days....

mabel


7 11 2010

hari ini saya manemani syg sepanjang hari..

sudah 4 hari syg tinggal di bilik saya,semakin syg pada pi,

saya mahu meluangkan setiap masa yang ada bersamanya

senyuman dia cukup untuk memberi saya semangat pada saya

saya dan syg sama2 masuk keja pada awal pagi tadi,

pastu sayang balik tidur di bilik jam 10

sebelum masuk petang tu kan,pi buat lawak la....

syg lupa tutup pintu semasa mahu menyalin pakaian,dia terus tanggal seluar ..

tiba2shin lalu,ternampak syg tampa seluaer ,nasib ada seluar dalam,hahahaha

saya teman syg keeja sampai kul 11malam tadi

tapi hari ini saya juga amat geram .tadi semasa mahu pergi closedi heeren huys,kami duduk dibelakang

pastu pi dapat sms

saya mintak pi tak mau bagi,dia cakap pls....

tak yah lah tenggok,pi tak bagi

pastu dia cakap saya tak percaya pada dia

errr

geramnya,...

selalunya

kalu phone mi dapat sms dan pi tnya pasti mi bagi liat,law tidak pi merajuk,kata saya sembunyikan sesuatu padanya

tapi law mi nak tenggok....tak nak bagi tenggok pulak

mi merajuk,pi pon tak tahu,...yer....

tak ada pon orang nak pujuk...sedihnya...haiz...tapi mi tetap syg pi

muahz

perpisahan itu semakin dekat,saya mahu meluangkan setiap saat yang ada bersamanya,


8 11 2010

1.28 am

hari ini separuh hari tak ada cakap ngan pi

saya ngan syg sama2 masuk pagi

tapi sebab saya merajuk so...tak banyak cakap...senyum pon tak ada,pastu jam 2 syg masuk keja

tak adapun nak cakap ngan mi

terus gi tolong malay kitchen

hari ini pak tam angin tak baik...kesian pi...kena marah pak tam

pastu syg menanggis

semasa itu mi tak ada lar,,,...huhu

pastu pi langsung tak mau cakap ngan mi,

muka pi merah,jer,pastu asyik keluar menanggis

bila mi dah habis keja

mahu cari pi,

pi tak dapat jumpa,kesini kesana dicari,di call tak angkat pula...

saya pun udah nak nanggis...ma..

pastu abang wan kata pi kat parkir

bila jumpa pi,mata pi merah ja

tak da pon banyak cakap ngan mi,...sedihnya....mi tak guna la,...

pi sedih,mi tak tau nak buat apa...

pastu malam jam 8 mi jumpa pi di jenjang svc

lepas pi habis keja...kita lepak dipantai.

wah....rindu kat pantai ma

ni lah message yang pi kirim

buat hati mi senang sekali,

from my lurve 9.30 p.m 7 11 2010

syg,makasi ya kerana mi buat pi bahagia,mi yang menghapus hari2 sedih pi,1x lagi makasi ya

mi,

I love you syg

happy mi dapat message pi tu

nanti mi dah tak dapat sama2 kitchen ngan pi ma

sok mi ke la caffe dah

tapi dapat sama2 pagi

sok nak gi berenang ye ye!

tapi kan,pi sama kitchen ngan syah

risau mi ma...nanti syah apakan mi cam mana?huhu


8 11 2010

10 58 p.m

hari ini saya amat gembira... saya dapat lepak ngan syg seharian...

lepas tu kita pergi makan tom yam bersama kak wong,

lepas tu kita lepak di pool side dan di pantai

aturanya hendak berenang,tapi tak jadi

kita banyak bercakap tadi

saya berasa amat senang bersama syg

saya tidak mahu berpisah denganya

huhu

tapi mi ingin pi ingat ni,jika pi amat kesepian disana,di indon sana nanti sehingga nak cari awek baru

mi tak akan marah ya

dan mi akan faham ya

pi tak yah risau janji pi tak sembunyikan dari mi

pi terus terang ja ngan mi akan relakan

janji syg bahagia

haiz

tinggal beberapa hari jer....sekarang hampir setiap perkara disekeliling mengingatkan saya pada syg

bau rokok

lagu2 yang ada dalam phone

bilik yang berserak

pantai

bintang2 yang berkelip

ciuman yang ditayang dalam wayang

ciuman di dahi

lar....air mata dah mulai menitik

baju2

saya tidak sangka saya akan begitu sygkan pisaya akan rindu pada syg sangat2

rindu bau rokok

rindu pelukan

ciuman

segala2nya

hari terlalu hampir dah

mi tak tahu apa nak buat dah

mi mau meluangkan masa setiap saat yang ada bersamamu syg

semakin hari semakin syg mi kat pi,

Ilove you more eacg day


10 11 2010

1.30 p.m

hei syg...

I love you

terima kasih kerana sentiasa menjaga saya,sentiasa mengambil berat tntang saya

bila saya sedih...kamu je lah yang dapat membuat saya senyum semula

terima kasih kerana memilih ntuk mencintai saya

biarpun saya ini gemuk dan tidak cantik

kamu tidak kisah saya ini kasar,./..

kadang2 amat bodoh pulak

kamu sentiasa cemas pada saya...agak2 kamu tahu saya ini amat cuai dan sering mencederakan diri

terima kasih syg...kamu adalah matahari dan bintang dalam hidupku

mmmuahz

thank you

11 11 10

10.03 from my lurve

ya syg..pi hanya akan lakukan yg terbaik,janji mi bahagia pi akan lakukan semampu yg pi bisa

untuk bisa buat mi senang

mmmuah

semalam syg tau mi belum makan malam,pi tampa bertanya membuat mi nasi gorena

mi terharu sampai menitik air mata

thank you pi kerana selalu menjaga mi:)


13 12v 2010

hey

heya....

hari ini saya dan syg off day

syg tidur dibilik mi semalam

kita bangun pagi

pastu makan,pastu kemas2 bilik.,pastu on9,pastu borak2,...

off day pon tak tau nak buat apa ma...

tapi dah cukup senang dah dapat meluangkan masa bersama syg

nasib malam ada keluar tenggok wayang bersama wee cheew dan elly...

movie tru menceritakan 2 orang selalu gaduh terpaksa tinggal bersama untuk menjaga seoran bayi

lama2 dua orang tu sedar bahawa mereka berdua saling mencintai

comel ma baby tu...hehe

hari ini hari yang amat senang,

thank you syg

mmmuahz

hari ini kurang masa melyuangkan bersama sayang,kita sama2 keja pgi pastu pi balik jam 10 am dan datang balik jam 2

from my lurve

14 11 2010

syg pi pengen buat mi senang

tapi pi tak tau nak buat apa supaya mi senang dan bahagia bersama pi,hari semakin dekatuntuk kita berpisah,

pi semakin waktu berjaklan pi semakin takut berpisah ngan mi

mi

mi

syg...mi juga takut,...semakin hari,semakin berat hati mki..

pi,mi nak pi tahu,mi dah cukup bahagia dengan segala yang pi buatuntuk mi

tidak ada seorang pon yang syug mi dengan penuh perhatian dan kasih syg seperti pi selain ibu dan ayah mi...

mi dah cukup bahagia dah sekarang

setiap kali mi terpikir perpisahan kita,mi akan menitik air mata kerana tiada orang lagi akan masak2 untuk mi tampa diberitahu,tiada lagi yang marah pada mi bila mi tak berhati2 keja,...tiada lagi yang akan cemas pada mi seperti pi...

thank you pi

tadi pi paksa mi tido awal

mi bergurau ja ngan pi,mi mintak tom yam

mana tau,pi betul2 buat,enak pulak tu,tapi pedas sangat

pi kata 40 minit nak buat

hehe...2 x cuba pulak tu

hehe

k lar...mi tido,,...

I love you


22 11 2010

10.47 p.m

hei...dah banyak hari tak tulis tau

terlampau banyak berlaku

pada 15/11/10 pi dan mi jadian 2 bulan,tapi pada hari tu masalah besar berlaku..

pi sering dingat oleh syah..

risau benar mi pada pi...setiasp kali dilaluai dengan keadaan yang tidak aman dan dalam tekanan

pada 15/11 mi masak ntuk pi...sepatutnya mi mahu buat banyak jenis makanan..tapi disebabkan oleh apa yang berlaku

mi kesulitan masa

menu 15/11/2010 khas untuk sygku..

1 soup

oxtail soup

2 main course

thai style roast chicken roulade with puri2 sause

3 dessert

chocolate mousse with hazehuf crisp

mi telah ti[pu pi yang mi mahu keluar ngan kawan

tapi sebenarnya mi mahu mengunakan masa itu untuk masak...pada hari jum,at tu segala2nya telah terbongkar,

mr winston sudah tahu hubungan kita ....dia menyuruh kita supaya tidak berjumpa,syg akan dihantar balik terus ...haiz...

kenapa boleh jadi begini ma...sedihnya...

hampir setiap hari sejak hari tu mi menitik air mata mengenang nasib kita dan juga mengingati kenangan indah yang kita lalui,

mi kangen pi sangat...

tapi dengan pertolongan kawan,kita masih dapat berjumpa

pada 20/11..kita keluar minum

pada 21/11 kita main badminton sama

har....tapi mi masih kangen ma...kenapa jadi begini

pi tinggal 11 hari lagi nak balik...itupun kita tak dapat meluangkan masa yang ada bersama ): sedih...sangat2

setiba hari mi makin tak sanggup menulis buku ini pada bilangan hari yang tinggal

setiba hari ini mi menulis satu catatan yang baru,sehari akan berlalu,huhu

pi...mi sangat berat sangat mahu melepaskan pi...tapi mi akan cuba segala upaya untuk menjaga diri dan tidak bersedih ya..

tiada yang akan memutuskan kita selagi ada cinta


25/11/2010

11.35 p.m

eee...rindu pi yang teramat sangat...

semalam tak dapat jumpa semasa keja

lar....nape jadi cam ni...

dyulu kita boleh bercakap banyak2

sekarang

mi banyak nak cerita

tapi tak dapat jumpa...

huhu....rindunya,....

sedihnya....

sayang.....

tarikh pi balik dah ditunda ke 15 desember :)

dapat jumpa pi l;ebih dari 6 hari ma

tapi mi masih sangat risau keselamatan pi m,a...

hari ini syah ada ingat lagi...ish...tak habis2 dier tu

dah..tak mahu cakappasal dier..geram...menyampah

hjari ini,petang kepas pi keja rancangan nya mau keluar

pi mahu beli seluar

tapi tak jadi,sebab syah ngan rezi ada di mahkota parade

ish...menyampah

eee...

dah siap dah pakai cantik2 dah,..eee...geramnya..

tadi cik gu pi datang melawat diorang

ini membawa maksud tak lama lagi pi akan balik

mi tahu pi keberatan,mi pon sabgat2 berat

mi sekarang dah tak mahu pikir pasal perpisahan itu

emang mi berat hati pi nak balik

tapi mi juga nak pi balik cepat

pi hidup di sini tak aman ma..

selalu diancam syah

mi risau sangat2

tapi....15 hari lagi pastu tak dapat jumpa pi lagi ma

huhu

macam mana mi...

pi...dah dah lah +dapat luangkan masa bersama sedihnya.......

pi...mi pon berat hati ma...


5 12 2010

11.41 p.m

lar,....mi tak berasan ma..9 hari lagi jer pi tinggal...

pi...mi berat hati...

sebelum menulis tadi,...mi amat senag sekal;i kerana 3 hari yang lepas dapat meluangkan masa bersama2 orang yang tersayang

tapi...apabila mi mula tulis mi berasan 9 hari lagi

pi nak balik,pi.....

mi tak puas lagi luangkan masa betrsama pi ma

mi mahu tenggok museun bersama pi ma

mi mahu bawa pi ke genting,ke penang

mi mahu bawa pi ke KL lagi ma

tenggok suasana malam kl

mi mahu main layang2 bersama pi

mi mahu sambut crismas bersama pi

pi...masa dah terlampau singkat,...macam mana pi...

mi tak tau nak buat apa

3 hari lepas mi amat senang ma dapat luang kan waktu sehari bersama pi ..:)

kita bertolak ke kl jam 9.30 sampai jam 12

habis tu ke times square ...pi beli seluar panjang

lepas tu kita pergi ke sungai wang ntuk makan

lepas tu kita berjalan ke pavilion dan akhirnya ke menara berkembar KLCC

pastu kita naik kereta api ke rumah mi,....di kelana jaya

sampai dirumah mikita rehat sekejap

pastu ambil adik mi

pastu kita hantar pi,

senang sangat2 mi hari tu,..biarpun kepala mi sakit sangat,tapi...kesenangan bersama pi telah membuat mi senang...pi...

oh ya papa dan mama mi sayang juga sama pi ma

\papa dan mama mi bila datang kemalaka ,selalu mahu ajak pio 9 hari lagi tapi banyak lagi yang mi mahu buat bersama pi ma...huhu):

senang dan sedih I love you syg..:)


7 12 2010

haiz..

seminggu sehari lagi macam mana ini pi...?

hari kan pi merajuk sebab mi tak mahu pinjamkan hp mi pada pi

eeerr.geram betul

tapi lepas tu dah baik semula o..

pas keja pi datang lepak dibilik

rindu ma masa2 yang kita lalui dibilik

saling bercerita

saling mengeletek hehe

lar... mi tunggu message pi dari jam 9 30 sampai sekarang

pi tenggah tidor kot

elok lah tu

k lah mi mahu tido juga

muahkz

mi rindu pi sangat2

biarpun

biarpun kehadiran pi akan bawa kehancuran dan susah pada semua orang pada 1 dunia pun...

bagi mi pasti kehadiran pi membawa kesenanggan yang tidak terhingga pada mi...

mmuakz

I love you syg


15 12 2010

9.43 p.m

selamat 3 bulan ya syg

mi syg pi sangat2

sekarang mi mahu cerita pasal kita ke kl..pada...kita sama2 ke kl pada 9/12/2010..hari kamis

mi tunggu pi habis keja jam 3 pastu kita sama2 menunggu bus di sentral

kita sampai di stasiunbus bukit jalil pada kira2 8 p.m

pastu....papa dan mama mi bersama adik mi menjemput kita

papa mi membawa kita makan di kl kita makan nasi dagang,selepas tu,kita dibawa ke klcc,dan kita tangkap2 gambar disana dan jalan2 berdua

selepas tu kita balik kerumah mi di petaling jaya

selepas menurunkan papa,mkama,dan adik mi,...mi dan pi pergi mengambil adik mi ,cheryl di cc...

selepas mengambil cheryl

kita ke the curve,mutiara damansara...disitu kita melihat hiasan malam cristmas

pastu kita kemamak makan

penat betul malam itu

tapi kasian pi tidur atas sofa

pada hari ke2 pi dean mi bersama adik mi amanda keluar sama2

sebelum keluar main

papa mi membawa kita makan nasi minang

pas hantar papa balik rumah,kita ber3 ke college mi

selepas tu kita terus ke sunwaypyramid

kita bermain skatay disana

seronoknya,......pi macam budak2 ma..hehe

asyik jatuh ma

tak jadi habis tulis

pi dah datang

bye.....:)


LAST DAY

hei pi...

ni lah catatn terakhir dah

dalam beberapa jam dah,..

dalam beberapa jam lagi pi nak balik dah...

haiz...

berat sangat hati mi...

mi sekarang ingat balik hari2 yang kita laluai berdua

3 bulan tapi dah macam 3 tahun ma

mi ingat lagi...

ciuman pertama kita dipantai

sebelum tu,bulan ramadan

pi kena tarik seluar pi ma bg hanif ma

hahahaha.....

pastu pertama kali pi datang kebilik

seluar dalam mi tergantung dalam tandas

malu ma

hahahaha......

pertama kali pi merajuk

puas mi pujuk

rupa2nya pi main2

eee...eh

sampai sekarang baru 5-7 ma...eee...

per lagi...pertama kali kita keluar sama2 ke mahkota parade

pertama kali pi nangis

jadi pulak bahan lawak kitchen

hahahah..........

pi...

mi mahu pi tahu bahawa mi sangat senang ngan pi ya

mang mi tak boleh tipu

mi sedih kita kan berpisah

tapi...

mi janji mi akan dapat teruskan hidup ngan senang setiap hari karna pi akan sentiasa ingat pada pi...

pi janji ya,...belajar baik2

selepas dah tamat sekolah

jumpalah ngan mi dengan bangga ya

CHEF

saya ingin bertemu dengan anda dalam arena pertandingan masak antarbangsa ya..

mi syg pi selalu...

pi harus janji pi harus sentiasa jaga diri baik2

apapun yang berlaku

jangan sembumyikan dari mi ok..

I love you

Having you has been the best blessing in my life

each moment with you

makes me love you more

Biarpun kita sering gaduh

tapi kita tak dapat pun saling merajuk lebih dari se jam

thank you pi buat segala2nya,....

MABEL

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Hey...I'm.. MabEL i Love Dance Choc Food... God... i'm kinda of an observer... at times ..i justprefer to go out alone and observe.. sit at a side and just scan through the people passing by.. u may see me looking around all the time.. because that's me.. i like to look and identify the different lifestyles of people and their habits.. erm..i'm an emo person when i'm alone..but i seldom express...unless ur really close to me..hehe erm..kinda of a lazy person.. easy to talk to... the rest about me u got to noe me to noe me ya..hahhaha k..PeaCe